22/12/12

Σαμάνοι και χορευτές

 

Όλες ανεξαιρέτως οι μουσικοκριτικές που έχουν περάσει σε αυτό το blog είναι αποτέλεσμα αρκετών ως και πολλών ακροάσεων του κάθε άλμπουμ ή του κάθε τραγουδιού, remix κλπ. Είμαι γενικότερα της άποψης πως μια ακρόαση δεν αρκεί για να αντιληφθείς, μα και να νιώσεις πλήρως τη δημιουργία ενός μουσικού. Ωστόσο, το mix που αποτελεί τον πυρήνα αυτής της ανάρτησης έσπασε τον παραπάνω άτυπο κανόνα. Το άκουσα μονάχα μια φορά και στο καπάκι γράφω γι’ αυτό. Ωστόσο δεν μιλάμε για μια ακρόαση με  τη συνηθισμένη μετριοπαθή αντίδραση, αλλά για μια ενθουσιώδη εμπειρία.

Ο Kaoru Inoue μας έρχεται από την Ιαπωνία κι εδώ και κάμποσα χρόνια δημιουργεί ηλεκτρονική μουσική, πότε με κατεύθυνση πιο χορευτική, πότε πιο ακουστική, αλλά πάντα με την προσωπική του σφραγίδα. Τα ψευδώνυμα που έχει κατά καιρούς χρησιμοποιήσει αρκετά, αλλά και μόνο ως λέξη κι άκουσμα, κατά κάποιο τρόπο σε προετοιμάζουν για τη μουσική του. Για παράδειγμα, το Aurora, σου φέρνει στο νου κάτι αιθέριο, ακόμα και διαστημικό, ενώ το Chari Chari κάτι πιο εξωτικό και μυστηριώδες.


Αυτά ακριβώς λοιπόν τα δύο στοιχεία, το αιθέριο και το εξωτικό ο Kaoru Inoue παντρεύει στο καταπληκτικό live mix που μπορείτε να βρείτε στη σελίδα του στο Souncloud. Στην ουσία αποτελεί ένα ωριαίο απόσπασμα από τη βραδιά την οποία οργάνωσε για τα δέκα χρόνια του project του για DJ sets, ζωντανές εμφανίσεις και πάρτυ, το Groundrhythm.


Στιλιστική βάση του mix του Kaoru Inoue αποτελεί το beat της house μουσικής και πιο συγκεκριμένα ο γρήγορος, στακάτος, χορευτικός ρυθμός παλιότερης house, φέρνοντας στο νου τις επιλογές, αλλά και τις παραγωγές ενός Frankie Knuckles ή ενός Louie Vega. Το θεμέλιο λοιπόν κλασικό, αλλά η συνέχεια δεν είναι το ίδιο προβλέψιμη. 


 Στην απρόβλεπτη αυτή εξέλιξη καθοριστική είναι η βοήθεια το περκασιονίστα Kosuke Tsuji. Ο Tsuji παίζει τα τύμπανα του σ’ όλη τη διάρκεια του σετ και –πιστέψτε με  δεν αρκείται απλά στο να συνοδεύει και να εμπλουτίζει τον ηλεκτρονικό ρυθμό. Αντιθέτως, χάρη τόσο στη δύναμη, όσο και στη δεξιοτεχνία του, δίνει  στο όλο σύνολο όχι μόνο αέρα εξωτισμού αλλά και κάτι το αρχέγονο, το πριμιτιβιστικό. Αποτέλεσμα: ακόμα και σπίτι σου να βρίσκεσαι, μέρα μεσημέρι, μ’ αρχικό σκοπό να το συμμαζέψεις, καταλήγεις να χορεύεις χοροπηδώντας από δωμάτιο σε δωμάτιο! Και σας το λέω εκ πείρας…

Βέβαια και ο Kaoru Inoue δεν επαναπαύεται σε αδιάφορη χορευτική electronica, αλλά κάνει καλές επιλογές, τις οποίες μιξάρει υποδειγματικά, μπλέκοντας  jazz σαξόφωνα, ambient πλήκτρα, samples από μυστηριώδεις φυλές που τραγουδούν και παιδιά που παίζουν και λοιπά abstract, ατμοσφαιρικά στοιχεία. Αποτέλεσμα, ένας εθιστικότατος tribal house δυναμίτης που έχει τη συγκρότηση μιας ενιαίας μονόωρης μουσικής σύνθεσης· ή καλύτερα μιας μυστικιστικής, θα έλεγα, σαμανικής τελετουργίας.

 Καιρός για ακόμα μία ακρόαση…





Η εικόνα αποτελεί ένα δείγμα προϊστορικής ζωγραφικής σε βράχο ("rock art")  από την Νότια Αφρική, όπου απεικονίζεται ένας σαμάνος σε στιγμή έκστασης. Περισσότερες και πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες εδώ.

2 σχόλια :

  1. Άλλη μία ενδιαφέρουσα ανάρτηση.

    Καλά Χριστούγεννα.

    Γιάννης Πολιτόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ πολύ, καλά Χριστούγεννα να 'χουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή